Łatwe NAWADNIANIE
Łatwe NAWADNIANIE

Im większa jest intensywność wysiłku fizycznego, tym więcej ciepła wydziela ludzki organizm. Zostaje ono wydzielone głównie przez skórę w formie potu. Sportowiec może w czasie godziny wypocić 1 litr płynów, a w skrajnych przypadkach nawet ponad 3 litry.

Utrata płynów powoduje istotny spadek objętości osocza, czyli płynnej części krwi. Mniejszy strumień krążącej krwi powoduje ograniczenie dostaw tlenu do komórek. W konsekwencji serce zmuszone jest do większego wysiłku - bije szybciej, starając się wyrównywać te niedobory. Częstsza praca serca powoduje zwiększone wytwarzanie szkodliwych produktów przemiany materii. W mięśniach narazta tzw. dług tlenowy i zakwaszenie. Utrudnione usuwanie zbędnych produktów przemiany materii podnosi temperaturę ciała, a intensywne procesy fizjologiczne powodują szybsze zmęczenie organizmu. Oslabienie zaczyna się pojawiać w momencie, gdy ubytek wody wynosi 2% masy ciała.

Odwodnienie = niepotrzebne zmęczenie

Brak odpowiedniej ilości wody w organizmie prowadzi do zmęczenia i skurczów mięśni. Wywołuje także problemy trawienne oraz osłabia układ odpornościowy. Niekorzystnie wpływa także na masę mięśniową, którą jest trudniej odbudować. Odtworzenie poziomu płynów w organizmie jest sprawą pierwszoplanową, gdyż warunkuje całościową odnowę organizmu. 

Podczas wysiłku lepiej jest pić mniej a częściej, niż dużo i nieregularnie. Dodatkowo wypijanie zbyt dużej liości wody (całkowite wyrównywanie strat) może niekorzystnie wpływać na układ pokarmowy; lepiej tolerowane jest przyjmowanie mniejszej ilości wody (60% strat). 

Dobre nawadnianie organizmu = lepsze wyniki sportowe 

 

Sprawdź jak szybko możesz przygotować wartościowy napój sportowy REFRESH LIGHT.

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl