Optymalne połączenie budujące mięśnie
Optymalne połączenie budujące mięśnie

To, co było znane od dawna, a niektórzy zapewne już wiedzą, to fakt, że BCAA są kluczowe w budowaniu mięśni. Około 35% białek kurczliwych w mięśniach składa się z BCAA i leucyny - jednego z BCAA - w dużej mierze odpowiedzialnej za zainicjowanie procesu budowy mięśni. Leucyna jest, że tak powiem, stymulatorem syntezy białek mięśniowych. Ale może nawet ten efekt da się poprawić !?

Badania

Badanie na szczurach przyniosło niesamowite rezultaty. W tym badaniu szczurom podawano substancję hamującą szlak sygnałowy mTOR. mTOR to kompleks białek w naszych komórkach mięśniowych, który można określić jako silnik budujący mięśnie. Jeśli ta ścieżka nie działa, prawie nie ma odbudowy masy mięśniowej.

Zwykle spożycie leucyny, zwłaszcza w połączeniu z dwoma pozostałymi BCAA, może uruchomić ten silnik w ukierunkowany sposób. W przypadku zablokowania mTOR dochodzi jednak również do wzmożonego rozpadu struktur białkowych (przynajmniej w połączeniu z dostarczaną substancją sprzyjającą stanom zapalnym), a sama podaż BCAA nie okazała się tu bardzo skuteczna. Znacznie skuteczniejsze jest połączenie leucyny i innego aminokwasu.

Mianowicie glicyna. Wydaje się, że glicyna optymalizuje rozwój mięśni nawet przy samym spożyciu i zmniejsza rozpad białek. Jednak w połączeniu z leucyną wydaje się to być bardziej skuteczne, zgodnie z badaniami.

Praktyczna realizacja

Najłatwiejszym sposobem spożycia wystarczającej ilości leucyny i glicyny, a tym samym promowania budowy mięśni, jest połączenie produktu zawierającego BCAA ze źródłem białka zawierającym glicynę, takim jak bioaktywne hydrolizaty kolagenu. Daje to to, co najlepsze z obu światów, których efekty są jeszcze silniejsze w przeciwnych kierunkach!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl